Norvēģija
Latvija->Estonia->Finland->Norway->Sweden->Latvija, 14 days, 4800 km
2015. gada 12.-26. jūlijs
14 dienās nobraukti ar kemperi 4856,80 km un 324 km ar motorolleri (pa Lofotu salām). Vidējais degvielas patēriņš 10,08 l/100 km. Degviela 744,12 eur, maksas ceļi 5,48 eur, 3 prāmji un vilciena biļetes no kempinga līdz Stokholmas centram 607,42 eur, maksas stāvvietas 2 eur, ieejas biļetes 295,17 eur, kempingi 121,74 eur. Kopā 1775,93 eur. (the total money spent/общая сумма расходов)
Īss rezumējums par šo Skandināvijas maršrutu:
1) Nav nepieciešams nobraukt tik daudz kilometrus, lai baudītu skaistu ceļojumu, kā piemēram, braucot uz dienvidiem, Vidusjūras virzienā;
2) Draudzīga attieksme pret ceļotājiem ar kemperiem - nav grūti atrast nakšņošanas vietas, bez problēmām ir atrodamas tīrā ūdens ieliešanas un netīrā ūdens un tualetes izliešanas vietas, par ko liecina norādes benzīntankos, visos kempingos un vienkārši ceļa zīmes ceļa malā;
3) Dārga dīzeļdegviela, bet, neskatoties uz to, viena nobrauktā kilometra cena nav liela, jo ir mazs atļautais braukšanas ātrums un, līdz ar to, neliels kempera vidējais degvielas patēriņš;
4) Lieli sodi par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu;
5) Ir jāuzmanās ar kemperi uzbraucot un nobraucot no prāmja, lai neaizķertu uzbraukšanas trapu ar kempera garo aizmuguri;
6) Pirms uzbraukšanas uz atsevišķiem prāmjiem liek aizgriezt gāzes balonus. Tātad, ir jāsamierinās ar to, ka brauciena laikā kempera ledusskapis nedarbosies;
7) Ir iespējams doties ceļojumā uz Skandināviju arī ar lielu un neveiklu kemperi, vai vieglo mašīnu, velkot līdzi piekabi/dzīvojamo treileri, jo nav problēmas ar apstāšanās vietas atrašanu un manevrēšanu, kā arī ar maksimālo ātrumu, kurš ir atļauts, braucot ar piekabi, gandrīz ir iespējams iekļauties kopīgajā transportlīdzekļu plūsmā.