PIRENEJI 2023.G. JŪLIJS
2023.gada jūlijā ar kemperi devāmies 26 dienu ceļojumā pa Pirenejiem, līdzi ņemot arī piekabi ar motociklu un diviem elektrovelosipēdiem. Arī kopīgo maršrutu plānojām, lai no kempingiem būtu vairāki nelieli interesanti maršruti tuvākajā apkaimē (motociklam līdz 170km, elektrovelosipēdiem līdz 50km). Kempingos palikām ilgāk - no 2 līdz 4 naktīm (nav jātērē laiks, lai iekārtotos, nostiprinātu piekabē motociklu u.c.)
Kopā ceļojumā ar kemperi nobraukts: 6873 km, +ar motociklu 507km, +ar velosipēdiem 127km.
Kopīgās ceļojuma izmaksas: 3162 EUR, tai skaitā-
- degviela 2152 EUR
- maksas ceļi: 356 EUR
- maksa par kempingiem: 418
- ieejas maksa muzejos, dabas objektos: 236 EUR
Mums ir jautāts: kā izvēlamies
kempingus?
- Internetā google maps meklējam kempingus mūsu maršruta tuvumā, tad kempinga mājaslapā apskatām fotogrāfijas ar teritoriju (nosacījums plaša teritorija, palieli laukumi virs 100m2), lasu komentārus un atsauksmes.
- Parasti izvēlamies 3 vai 2 zvaigznes. Izvairāmies no daudzzvaigžņu kempingiem nevis cenas, bet cilvēku blīvuma dēļ. Patīk mazi kempingi skaistā ainavā.
- Priekšroka elektrības (6A vai 10A) un Wifi pieejamībai, kaut gan pieredze rāda, ka ārzemēs internets ir vājš un darbojas tikai reģistratūru vai kempinga bāru tuvumā.
Nakšņošana: izmantojām gan iespēju nakšņot automaģistrāļu
aprīkotajos stāvlaukumos, gan Park4night ieteiktajās stāvēšanas
vietās, gan iepriekš pieteiktos vai rezervētos kempingos. Kempingus
parasti izvēlējāmies iepriekšējā vakarā un rezervējām internetā
viņu mājaslapā, vai zvanījām priekšpusdienā, lai būtu droši, ka būs
naktsmītne. Nakšņojām 7 naktis automaģistrāļu stāvlaukumos (Lietuvā
samaksājām benzīntankā 7EUR), 1 nakti pilsētas bezmaksas
stāvlaukumā (Park4night) un 17 naktis kempingos. Vidēji nakts
kempingā maksāja 24,56 EUR.
Braucieni ar elektrovelosipēdu: Velosipēdus
iegādājāmies tieši plānojot šo ceļojumu un paredzot braucienus pa
kalnu ceļiem. Tas bija pareizais lēmums, jo neviens kalns un
stāvums pat 10% nesagādāja ne mazāko piepūli. Arī mazo pilsētiņu
stāvajās ielās bija vieglāk uzsākt braukšanu pret kalnu. Uzbraucām
līdz kalnu pārejai 1804m augstumā.
Braucieni ar motociklu: Izvēlamies apmest lokveida maršrutus ap 100 km garumā, ietverot gan kalnu virsotnes (Col d'Aubisque 1709m, Col de Tourmalett 2015m u.c.), gan skaistus skatu laukumus, gan dabas objektus (ūdenskritumus, tiltus u.c.) Ja braucam uz kādu apskates objektu, kur lielāks attālums jāstaigā kājām, tad ņemam līdzi pārvelkamās drēbes un apavus, ķiveres un drēbes saliekam aizslēdzamajās bagāžnieku kastēs.
Pievienoju saiti uz mūsu ceļojuma karti google maps, kurā atsevišķi saplānoti arī mazie moto un velo maršruti no kempingiem https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1nMPDeBdHa1hE0lRzS8OjC00jCFVJjNM&usp=sharing
Spiediet "lasīt tālāk", lai iepazītos ar detalizētu maršruta
plānojumu!
Brauciens ar kemperi uz Vāciju pēc motocikla vedamās piekabes
Pirmā doma bija nopirkt vācu motocikla vedamo piekabi, izmantojot firmas www.zirgiem.lv palīdzību. Pēc tam, kad nevarēju izvēlēties tādu, kas patiktu un noskaidrojot, ka firma Bockmann atrodas ilgstošā vasaras atvaļinājumā, radās doma braukt uz Vāciju pašam un apbraukāt vismaz piecas internetā sameklētās dažādu citu vācu ražotāju piekabju pārdošanas vietas. Bet tad izdevās nolūkot gribēto firmā www.trailer-shop.de, apmaksāju rēķinu un vajadzēja tikai aizbraukt un norādītajā piekabju noliktavas adresē tikai paņemt šo piekabi. Pirmā iecere bija braukt uz Vāciju, abos virzienos izmantojot prāmi Klaipēda -Ķīle, jo Polija bija "dzeltenajā" Covid-19 sarakstā, bet Vācija nebija. Taču dienu pirms izbraukšanas arī Vācija iekļuva šajā "dzeltenajā" Covid-19 sarakstā, kas noteica mājās pašizolāciju 14 dienas. Bet, par cik prāmja biļete vienā virzienā jau bija apmaksāta (301 eur) un arī piekabe Vācijā bija apmaksāta, nekas cits neatlika, kā braukt tai pakaļ. Atpakaļceļam vairs nebija jēga izmantot to pašu prāmi, bet mājās braucu pa sauszemi caur Poliju. Šķērsojot Poliju pirmo reizi iepazinos un izmantoju maksas ceļu apmaksas sistēmu ViaToll, jo kopējā pilnā masa kemperim un piekabei pārsniedza 3,5 tonnas (3499kg +1300kg). Mājās 14 dienas godīgi nodzīvoju kemperī "pašizolācijā". :)
Kopējā ceļojuma izmaksa apmēram 630 eur - prāmis (301 eur), dīzeļdegviela, 8 eur par vienu gulēšanu Vācijā ar aplikāciju Park4night atrastā klusā vietā un maksa par ViaToll sistēmu Polijas šķērsošanai (pašas iekārtas iegāde un samaksa par Polijas maksas ceļiem)
Igaunijā pie Peipusa ezera. Kempings Ranna Puhkebaas. Igauņu kemperceļotāju kluba 40 gadu jubilejas pasākums. Brauciens ar rolleri uz dabas parku .... . Narvas cietoksnis
Čehija, Slovēnija 2019.g.
2019. gada 23. jūlijs - 4. augusts.
Ceļojuma cena 1045,53 eur, ko sastāda dīzeļdegviela 578,53 eur, maksas ceļi 82,76 eur, maksas stāvvietas 5 eur, ieejas biļetes 160,52 eur un maksa par kempingiem 218,72 eur.
Vēl pie šiem 1045 eur būtu jāpieliek arī 767 eur, ko sastāda LV ceļa nodoklis un TA, OCTA, KASKO un tehniskā apkope. Tātad, šis vienīgais 2019. gada ceļojums kopā izmaksāja 1812 eur (nerēķinot pārtiku un kempera iegādes cenu).
Korsikas sala un Itālijas Alpi 2018.
Septiņpadsmit jūlija dienās ar kemperīti nobrakti 5408 km, ar motorolleru pa kalniem - 440 km, ar prāmjiem pa Vidusjūru turp un atpakaļ no Korsikas- 430 km. Šķērsotas 9 valstis (Latvija, Lietuva, Polija, Vācija, Šveice, Austrija, Itālija, Francija, Čehija). Ceļojuma cena 1847,47 eur, ko sastāda 944,3 eur degviela, 152,35 maksas ceļi, 256,74 transporta izdevumi (ieskaitot 211 par prāmi), 8 eur maksas stāvvietas kemperim, 70 eur dažādas ieejas biļetes muzejos, 416,10 cena par visiem kempingiem.
ĪSUMĀ: Izstaigājām pavisam mazu Itālijas Vidusjūras pludmales pilsētiņu Spotorno; neplānoti aizbraucām uz Nicu; trīs dienas dzīvojām Korsikas rietumu piekrastē piejūras kempingā no kurienes apbraukājām skaistākos krasta dabas objektus (rozā klintis un pludmales) un vidienes kalnus un pārejas; apskatījām, izstaigājām, apbraukājām, apkuģojām Bonifacio pilsētiņu pašos Korsikas dienvidos; trīs dienas uzturējāmies Korsikas austrumu piekrastes kempingos - peldējāmies, drusku sauļojāmies un braukājām ar motorolleru pa skaistajiem kalnu serpentīnu ceļiem un mazajām klintīm pielipušajām pilsētiņām, pāris stundās pirms prāmja izskrējām cauri Bastias vecpilsētai; pāris dienas uzturējāmies Florences (Itālija) pievārtes kempingā un vienu dienu veltījām Florences renesanses kultūras pieminekļu apskatei, un jau mājupceļā divas naktis pavadījām Itālijas Alpu pilsētiņas kempingā no kura, paņēmuši lielu apkārtnes karti, ar motorolleri izbraukājām apkārtnes kalnus un smēlāmies idejas nākošajiem ceļojumiem... un apēdām daudz, daudz persikus, nektarīnus, arbūzus un kruasānus :))
Ja ceļojumā jākuģo ar prāmi, arī var gadīties neplānoti pārpratumi. Uz pirmo iecerēto prāmi no Livorno uz Bastiu (lētāko un ātrāko) netikām, jo, piecas dienas pirms kuģošanas internetā pērkot biļetes, kemperītim vairs nebija vietas. Nopirkām biļetes uz prāmi no Savonas uz Bastiu, tomēr, kad izbraukšanas dienā 6 no rīta kopā ar citiem kuģotgribētājiem ieradāmies ostā, saņēmām ziņu, ka prāmis naktī salūzis. Tad nu visiem nācās stāvēt garā rindā, lai katram individuāli piemeklētu citu iespējamo prāmi vai pat ostu. Mums piedāvāja doties uz Nicu (no Itālijas uz Franciju) un no turienes plkst.14.00 ar prāmi kuģot uz Ajaccio (Ažaksjo). Kompensācijai mums piešķīra kaijīti ar lielu divguļamu gultu, un, protams, sedza biļetes cenas starpību. Ierašanās Korsikas ostā vakarā 19.00 pavisam otrā salas pusē apgrieza kājām gaisā visu iepriekš ieskicēto ceļojumu. Steidzīgi meklējām tuvumā kempingu, lai tur nokļūtu vēl pirms tumsas iestāšanās. Detalizēts maršruta plāns (tiek papildināts) apskatāms, nospiežot, "Lasīt tālāk"
1.diena. 13.jūlijs, piektdiena |
Nolemjam izbraukt vakarā pēc darba 21:40. Pirmā filma | Iebraucam Lietuvā. Nakšņojam pirms Kauņas benzīntankā ar
P. GPS 55.167142,
23.994492. Oficiāli par stāvēšanu samaksājam 4
EUR. Vakarā nobraucām 222 km un esam kaut nedaudz tuvāk savam galamērķim |
2.diena. |
ALPU KALNI UN BAVĀRIJAS PILIS 2018.
Ceļojuma cena 1117,53 eur, ko sastāda 733,27 dīzeļdegviela, 72,56 maksas ceļi, 17 transporta izdevumi, 27 maksas stāvvietas, 66 ieejas biļetes, 201,70 par kempingiem
Norvēģija 2017. gada 16.-29. jūlijā
Rēķins par Norvēģijas maksas ceļu izmantošanu atnāca uz mājām pēc 4 mēnešiem. Kopā 20,53 EUR
Grieķija, Krētas sala 2017.g. 10.-27.jūnijs
Kopā 17 dienās ceļojumā nobraukti 7990 km: ar kemperi- 6870, ar motorolleri -307, ar prāmi-673, ar autobusu-160
Ceļojuma kopējās izmaksas diviem braucējiem: 2421 EUR
Degviela: 855 litri un 987 EUR; Maksas ceļi : 244 EUR; Prāmis Pireas - Chania - Pireas: 689 EUR;
Biļetes muzejos, alās, tūrisma pārgājienos: 305 EUR; Maksa par kempingiem: 189 EUR
Izvēloties "Lasīt
tālāk", iespējams iepazīties ar maršruta aprakstu,
GPS koordinātēm un fotogrāfijām.
1.diena. Izbraucam uz Grieķiju |
Latvija, Lietuva |
Nakšņojam benzīntankā Lietuvā GPS: 55.6430140, 22.9251392 Dienā nobraukti 200 km |
|
2.diena. Brauciens caur Poliju |
Polija | Nakšņojam Orlen benzīntankā GPS: 50.3727660, 18.7431190 Dienā nobraukti 849 km |
|
3.diena. Budapeštas termālie baseini |
Čehija, Ungārija |
Apmeklējam Budapeštas centrā Termālos baseinus. Kemperi atstājam stāvēšanai paredzētā vietā ielas malā. Baseinos+26, +38, ārā +31. |
Lietuva, 2017.gada 13., 14. maijs
Minska, Baltkrievija 2017.g.
Международное ралли караванеров "BELARUS HOME SPIRIT"
Norvēģija 2016.gada jūlijā (maršruta apraksts)
Izvēloties "Lasīt tālāk", var iepazīties ar detalizētu maršruta aprakstu, apskates objektiem, GPS koordinātēm un fotoattēliem.
Alpi un Itālijas dienvidu piekraste 2016.gadā (maršruta apraksts)
Ar kemperi 16 dienās (12.-27.jūnijs) nobraucām 6773 km (šķērsotas 6 valstis) un plus četrās vietās ar līdzi paņemto motorolleri nobraucām ap 750 km.
Izvēloties "Lasīt tālāk", var iepazīties ar detalizētu maršruta aprakstu, apskates objektiem, GPS koordinātēm un fotoattēliem.
Nīderlande, Beļģija, Francija 2013. gadā (maršruta apraksts)
15
dienās nobraukti kopā 6092 km. Degviela 746,90 Ls, maksas
ceļi 106,92 Ls, stāvvietas 22,49 Ls, pārējais 221,22
Ls. Kopā 1097,54 Ls (1561,66
EUR) (the total
money spent/общая сумма расходов)
Izvēloties "Lasīt
tālāk", var iepazīties ar detalizētu maršruta aprakstu,
apskates objektiem, GPS koordinātēm un
fotoattēliem
NORVĒĢIJA 2016.G. JŪLIJĀ (2.)
No 2016.gada 17. jūlija līdz 1. augustam bijām ceļojumā uz Norvēģiju. Ar kemperi nobraucām 5280 km, ar motorolleri 250 km, ar prāmi 636 km, bet cik ar motorlaivu, - nav zināms. Pateicoties mazajam atļautajam braukšanas ātrumam Norvēģijā, vidējais visa ceļojuma degvielas patēriņš kemperim bija tikai 10,0 l/100 km.
Izmaksas:
- Deviela kemperim, motolollerim un motorlaivai 736,64 eur,
- Maksas ceļi 58,83 eur (saņēmām mājās ierakstītu vēstuli pēc 3 mēnešiem),
- Visi prāmji un par motorlaivas izmantošanu 700,24 eur,
- Maksas stāvvietas 22,45 eur,
- Ieejas biļetes 32,50 eur,
- Kempingi un zvejošanas mājiņa 414,65.
KOPĀ: 1966,48 eur (the total money spent/общая сумма расходов)
Vidējā dīzeļdegvielas cena 1,278 eur/litrs, vidējais visa ceļojuma kempera degvielas patēriņš 10,0 l/100 km, minimālais vienas dienas degvielas patēriņš (divas dienas pēc kārtas) 9,0 l/100 km, maksimālais vienas dienas nobraukums 757 km (pa Somiju uz māju pusi). Maksimālie vienas dienas nobraukumi pa Norvēģiju, braucot nepārtraukti visu dienu, bija tikai līdz 560 km dienā. Tas izskaidrojams ar mazu atļauto braukšanas ātrumu, gaidīšanu pie prāmjiem un samainīšanās pasākumiem ar pretim braucošajām automašīnām tur, kur brauktuves platums nav pietiekams, lai par to varētu braukt viena otrai pretī divas automašīnas.
Daži rezumējumi par ceļojumu:
1) Tika paņemti līdzi divi gāzes baloni. Gāze netika taupīta. Bieži tika slēgta iekšā salona apsilde, visu laiku bija pieejams siltais ūdens, kuru sildīja gāze, 7 naktis nenakšņojām kempingā, kā rezultātā ledusskapis darbojās no gāzes. Neskatoties uz to, tik un tā visam ceļojumam pietika ar vienu gāzes balonu.
2) Nevienu reizi neizdevās skatīties kempera satelīta TV. Iemesls - Norvēģijā, it sevišķi aiz polārā loka, visu TV satelītu atrašanās vieta ir ļoti tuvu horizontam un tos vienmēr aizsedza koki vai kalni. Bet pieejamo, vietējo norvēģu virszemes bezmaksas digitālo TV programmu skaits ir ļoti neliels un to saturs mums nelikās interesants.
3) Šajā ceļojumā šķērsojām Norvēģiju no pašiem dienvidiem līdz ziemeļiem. Savā ceļā neredzējām nevienu maksas ceļa naudas iekasēšanas būdiņu, kādas ir citās Eiropas valstīs un senāk bija arī Norvēģijā. Pilnīgi viss nomainīts uz automātisko sistēmu, kurā autovadītājs ar ceļa zīmes starpniecību tiek brīdināts, ka ceļš ir maksas un tiek informēts, cik liela ir šī maksa. Nelielā attālumā pēc ceļazīmes ir uzstādītas fotokameras, kuras nofotografē automašīnu no priekšas un aizmugures. Pēc tam, pēc pāris mēnešiem mēs saņemam uz mājām vēstuli ar rēķinu. Viss ir kļuvis daudz vienkāršāk - nav jāapstājas, nav jāmeklē maksāšanas kartes, nav jātērē laiks.
4) Ja Latvijā signalizē ar gaismām pretī braucošā automašīna, tas nozīmē, ka ir sagaidāms krūmos paslēpies ceļu policists. Bet ja ar gaismām signalizē Somijā - tas nozīmē, ka ir jāuzmanās no ziemeļbriežiem, kuri pastaigājas pa ceļu.
Alpu kalni, Austrija un Itālija 2016.g. jūnijā (2.)
2016. gada 12.-27. jūnijs
Kopā ar kemperi 16 dienās (12.-27.jūnijs) nobraucām 6773 km (šķērsotas 6 valstis) un plus četrās vietās ar līdzi paņemto motorolleri nobraucām ap 750 km.
- cena par degvielu - 1006,8 eur,
- maksas ceļi ( arī Austrijas un Čehijas vinjetes)- 280,2
eur,
- sabiedriskā transporta biļetes 24 eur (autobuss uz
Vezuvu),
- maksas stāvvietas 2 eur,
- ieejas biļetes kultūras un dabas objektos 114 eur,
- maksa par kempingiem ( 9 naktis) 188,50 eur.
Vidējā degvielas cena 1,257 eur/litrs, vidējais degvielas patēriņš 11,04 l/100 km.
Ziemassvētku ceļojums uz Berlīni un Drēzdeni
2013.g. 20.-26. decembris.
7 dienās 3216 km, vidējais patēriņš 12,39 l/100 km. Degviela 583 Ls, maksas ceļi 25,31 Ls, maksas stāvvietas 15,46 Ls, ieejas biļetes 66,40 Ls, viesnīcas 0 Ls. Kopā 689,67 Ls (981,31 EUR) (the total money spent/общая сумма расходов)
Maršruts: Mājas - Jelgava-Berlīnes A10 lielveikals - Sans Couse Podsdamā - Berlīnes ZOO- Pergamon muzejs Berlīnē - Vitenberga - Drēzdenes mākslas galerijas - mājas.
Ziedu svētku apskate Holandē, Kaukenhof
2014. gada 1. -5. maijs.
5 dienās nobraukti 3813 km, vidējais degvielas patēriņš 11,80 l/100 km, degviela 718,94 Ls, maksas ceļi 37,17 Ls, maksas stāvvietas 10 Ls, ieejas biļetes 46 Ls.
Kopā 812,11 Ls (1155,53 EUR) (the total money spent/общая сумма расходов)
Maršruts: Mājas, Berlīnes A10 veikals, Kaukenhof Nīderlandē, Herrenhausen parks Hanoverē Vācijā, Mājas. Mūsu filmiņa par ziedu parādi
Ziemeļigaunija pavasarī
2016. gada Lieldienu ceļojums uz Ziemeļigauniju. 26. -
28.marts.
Trīs dienās kopā nobraukti 1112
km. Ceļā braucot pavadītas 15 stundas. Divas naktis nakšņojām
kemperī stāvlaukumos pie apskates objektiem. Pirmajā dienā
izbraucām 14.30 un uz koncerta vietu Oleros nobraucām 174 km;
otrajā dienā braucām 430 km līdz Jagalas ūdenskritumam, kur
nakšņojām; trešajā dienā nobraucām 508 km un mājās
atgriezāmies 22.13. Kopā ceļojums ilga 56
stundas.
Izvēloties lasīt tālāk, var iepazīties ar detalizētu maršruta aprakstu, apskates objektiem un GPS koordinātēm un fotoattēliem
Francija, Spānija un Pireneju kalni
2015. gada 13.-29.jūnijs
Latvija->Lithuania->Poland->Germany->France->Spain-> .....->Latvija, 17 days, 9323 km (+420 km with scooters through the Pyrenees)
17 dienās nobraukti 9323 km ar kemperi un apm. 420 km ar
motorolleri (pa Pireneju kalniem). Vidējais degvielas patēriņš
12,05 l/100 km, jo tika braukts ātri.
Degviela 1523,24 eur, maksas ceļi 325,06 eur, stāvvietas 82,60 eur,
ieejas biļetes 152 eur, kempingi 189,55 eur. Kopā 2272,45
eur (the total money spent/общая сумма
расходов)
7 dienas braucām ar kemperi 700-1186 km vienā dienā, 3 dienas vizinājāmies ar motorolleri pa Pirenejiem, pārējās 7 dienas - pastaigas Pireneju dabas parkā, dažādu muzeju un skaistu vietu apskates. Tā kā Spānija ir tālu - jābrauc ātri (filmiņa) :)
Norvēģija
Latvija->Estonia->Finland->Norway->Sweden->Latvija, 14 days, 4800 km
2015. gada 12.-26. jūlijs
14 dienās nobraukti ar kemperi 4856,80 km un 324 km ar motorolleri (pa Lofotu salām). Vidējais degvielas patēriņš 10,08 l/100 km. Degviela 744,12 eur, maksas ceļi 5,48 eur, 3 prāmji un vilciena biļetes no kempinga līdz Stokholmas centram 607,42 eur, maksas stāvvietas 2 eur, ieejas biļetes 295,17 eur, kempingi 121,74 eur. Kopā 1775,93 eur. (the total money spent/общая сумма расходов)